Νοιαζόμαστε για το συνάνθρωπο, αισθανόμαστε και δεν είμαστε παχύδερμα και ζούμε, δεν επιβιώνουμε απλά... Παλεύουμε για τα όνειρά μας και πετάμε κι εμείς ένα λιθαράκι, ενάντια σε όσους ενσαρκώνουν τους χειρότερους εφιάλτες της γενιάς μας... Το να είσαι αντισυστημικός δεν είναι μόδα, είναι ο στοιχειώδης σεβασμός που οφείλουμε απέναντι στους εαυτούς μας και την αξία του ανθρώπου...
Τετάρτη 12 Μαΐου 2010
«ΡΟΥΤΙΝΑ» Η ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ-Είμαστε όλοι ύποπτοι...
Στο έλεος των διωκτικών αρχών βρίσκονται τα δεδομένα των τηλεφωνικών κλήσεων των πολιτών μεγάλων περιοχών της πρωτεύουσας, από το 2007 και μετά. Η Αντιτρομοκρατική έχει ζητήσει από τις εταιρείες τα στοιχεία των συνδιαλέξεων πολιτών και σε άλλες περιοχές (εκτός των Ανω Πετραλώνων, της Καισαριανής και των Αμπελοκήπων), για χρονικά διαστήματα που φτάνουν ακόμη και το 12ωρο!
Χάρτες των περιοχών της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου και του Κουκακίου, στις οποίες ήρθη το απόρρητο για 3-12 ώρες
Συγκεκριμένα, μετά την επίθεση στην κλούβα των ΜΑΤ στου Γουδή (31-12-2008), έγινε άρση απορρήτου για τρεις ώρες (4-7 το πρωί) σε μία ευρεία περιοχή μεταξύ λ. Κατεχάκη και νεκροταφείου Ζωγράφου, που περιλαμβάνει και την Πολυτεχνειούπολη, περιοχή η οποία καλύπτεται από το άσυλο.
Για δώδεκα ολόκληρες ώρες έγινε άρση του απορρήτου των τηλεφωνικών κλήσεων και sms σε μια μεγάλη περιοχή στο Κουκάκι (9/3/2009), ενώ παραγγελίες για συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων κλήσεων δόθηκαν και σε περιοχές της Αργυρούπολης (12-5-2009), της Φιλοθέης και της Ν. Ιωνίας (στις 9-3-2009 επί 90 λεπτά), στην περιοχή της Γούβας (25-11-2009), σε μεγάλη περιοχή της Ν. Κηφισιάς (18-2-2009) και σε άλλες περιοχές του Ζωγράφου (7-5-2007) και των Πετραλώνων.
Η συλλογή και επεξεργασία αυτών των στοιχείων γίνεται με τρόπο εντελώς αυθαίρετο και πρακτικά ανέλεγκτο. Τα προσωπικά δεδομένα χιλιάδων ανυποψίαστων και άσχετων με τις ερευνώμενες υποθέσεις κατοίκων βρίσκονται στη διακριτική ευχέρεια των διωκτικών αρχών. Τα στελέχη της Αντιτρομοκρατικής μπορούν με δικά τους, άγνωστα, κριτήρια να καθορίζουν περισσότερο ή λιγότερο υπόπτους, να καταρτίζουν το προφίλ των πολιτών και να διατάσσουν περαιτέρω έρευνα σε βάρος τους. Η μαζική άρση του απορρήτου των τηλεφωνικών επικοινωνιών, με επίκληση λόγων «εθνικής ασφάλειας», έγινε ξαφνικά αστυνομική ρουτίνα.
Το επιβεβαιώνει άλλωστε πανηγυρικά και η επίσημη ανακοίνωση του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., στην οποία απλώς «διευκρινίζεται ότι οι έρευνες των Αρχών πραγματοποιούνται με απαρέγκλιτη τήρηση του Συντάγματος και των νόμων του κράτους (ν. 2225/1994, Π.Δ. 47/2005) και τελούν υπό την εγγύηση της δικαστικής αρχής. Σε κάθε περίπτωση που διατάσσεται άρση απορρήτου, η σχετική διάταξη κοινοποιείται και στην Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών».
Από τη στιγμή όμως που η ΕΛ.ΑΣ. ομολογεί ότι συγκεντρώνει και επεξεργάζεται αυτό το υλικό των κλήσεων που πραγματοποίησαν χιλιάδες πολίτες, δημιουργείται μείζον νομικό και πολιτικό θέμα. Εχουμε να κάνουμε με συγκρότηση ενός νέου αυτόνομου αρχείου της Αντιτρομοκρατικής με άγνωστους χειριστές και με αδιαφανείς κανόνες διαχείρισης.
Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει πλέον κάθε αρμοδιότητα και εξουσία να επέμβει, ζητώντας πληροφορίες και διασφαλίσεις για την τύχη του υλικού που συγκεντρώθηκε. Στελέχη της Αρχής έλεγαν στην «Ε» ότι «εφόσον δημιουργείται αρχείο επεξεργασίας οφείλουμε να πάρουμε θέση». Το ίδιο ίσως απαιτείται να πράξει και η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, η οποία επανειλημμένα στο παρελθόν εξέφρασε επιφυλάξεις ως προς τη νομιμότητα της αιτιολογίας πολλών διατάξεων άρσης του απορρήτου για «εθνικούς λόγους».
Η νέα αυτή αστυνομική πρακτική έχει αφετηρία τη γενικευμένη παρακράτηση των τηλεπικοινωνιακών δεδομένων όλων των πολιτών από τις εταιρείες τηλεφωνίας και Ιντερνετ, η οποία επιβλήθηκε πανευρωπαϊκά με κοινοτική οδηγία το 2006. Ομως η οδηγία αυτή δεν έχει μεταφερθεί ακόμη στο ελληνικό δίκαιο. Αυτό έχει αποτέλεσμα το θεσμικό πλαίσιο στην Ελλάδα να παραμένει ασαφές και η Αστυνομία να εφαρμόζει κατά το δοκούν τις δικονομικές διατάξεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι όλες οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε Ελλάδα και Ευρώπη καταδίκασαν την κοινοτική οδηγία, διότι μετατρέπει όλους τους πολίτες σε οιονεί υπόπτους.
«Η εν λόγω Οδηγία καθιστά την καταπολέμηση του εγκλήματος στην επικράτεια της Ε.Ε. νομιμοποιητική βάση για ένα καθεστώς γενικής παρακολούθησης, προς χρήσιν δικαστικών και διωκτικών αρχών. Διαρρηγνύεται η αρχή του ειδικού, συγκεκριμένου και σαφούς σκοπού που διείπε μέχρι τώρα τη διατήρηση προσωπικών δεδομένων. Ολοι πλέον είναι ύποπτοι. Η εκτεταμένη τήρηση στοιχείων επικοινωνίας για το απλό ενδεχόμενο προσβολής ποινικού αγαθού παραβιάζει καταφανώς την αρχή της αναλογικότητας», επισήμανε από τότε η Ελληνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Αλλά και το Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο της Γερμανίας, τον περασμένο Μάρτιο, ακύρωσε ως αντισυνταγματική τη γερμανική εκδοχή της οδηγίας. *
Αρχείο κλήσεων για 6 μήνες έως δύο χρόνια
Η απουσία σαφούς θεσμικού πλαισίου και αυστηρών κανόνων προστασίας των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, λύνει τα χέρια των διωκτικών αρχών.
Η κοινοτική οδηγία για τη δημιουργία αρχείου τηλεφωνικών κλήσεων και πρόσβασης στο Διαδίκτυο (η οποία δεν ισχύει στην Ελλάδα) υποχρεώνει τις εταιρείες τηλεφωνίας και τους παρόχους υπηρεσιών Ιντερνετ να διατηρούν με ασφάλεια τα δεδομένα αυτά για διάστημα από 6 μήνες έως δύο χρόνια. Οι διωκτικές αρχές έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε αυτά, μόνο για τη διερεύνηση σοβαρών ποινικών αδικημάτων. Σε κανένα σημείο δεν αναφέρεται ότι η πρόσβαση αυτή είναι μαζική.
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που την ενσωμάτωσαν επέλεξαν ως ανώτατο όριο διατήρησης του αρχείου τους έξι μήνες. Ακόμη και εάν είχε ενσωματωθεί στη χώρα μας η κοινοτική αυτή οδηγία, την οποία όλοι επικρίνουν επειδή στοχοποιεί το σύνολο των πολιτών, η Αστυνομία του κ. Χρυσοχοΐδη δεν θα είχε κανένα δικαίωμα να ζητεί στοιχεία κλήσεων που ανάγονται στο 2007!
Η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών έχει εκφράσει έντονες επιφυλάξεις, ιδίως για την έκταση του αρχείου και την καθολική επιτήρηση που επιβάλλει η συγκεκριμένη οδηγία. Για τους λόγους αυτούς έχει ζητήσει να τεθούν αυστηροί όροι για την άδεια πρόσβασης των διωκτικών αρχών σε αυτό, όπως η έκδοση δικαστικού βουλεύματος.
πηγή:enet.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου