Όσοι χρησιμοποιούν τη μηχανή αναζήτησης της Google για να διαβάσουν σχετικά δημοσιεύματα για την πετρελαιοκηλίδα της BP, βλέπουν στην κορυφή της σελίδας ένα link που οδηγεί σε microsite της εταιρείας, στο οποίο περιγράφονται οι προσπάθειες της για την αντιμετώπιση του τεράστιου προβλήματος στον Κόλπο του Μεξικού. Το ίδιο συμβαίνει και σε όποιον αναζητήσει σχετικά βίντεο στο YouTube, ή πληροφορίες μέσω Facebook.
Η εταιρεία, όπως αποδεικνύεται, ακολουθεί μια ιδιαίτερα επιθετική πολιτική στην επικοινωνία της σχετικά με το θέμα. Η στρατηγική περιλαμβάνει την αγορά διαφημιστικού χώρου σε δημοφιλής ιστοσελίδες και social media, ενώ την όλη καμπάνια χειρίζεται κορυφαία διαφημιστική εταιρεία.
Το Twitter, το Facebook, το YouTube και το Flickr είναι μεταξύ των υπηρεσιών μέσω των οποίων η BP επιχειρεί να ενημερώσει την κοινή γνώμη, ενώ η σελίδα της στο Facebook χρησιμοποιείται και ως υπηρεσία ενημέρωσης σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την ποσότητα πετρελαίου που έχει συλλεχθεί. Στην ίδια σελίδα φιλοξενείται και ένα βίντεο στο οποίο η εταιρεία περιγράφει τους κινδύνους για την υγεία από την πετρελαιοκηλίδα.
Τα πρώτα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα αυτής της καμπάνιας δεν είναι ακόμη σαφή, με τους αναλυτές να εμφανίζονται διχασμένοι, κυρίως στο θέμα της διάθεσης πόρων στην επικοινωνιακή πολιτική, την ώρα που χιλιάδες βαρέλια πετρελαίου μόλυναν τον Κόλπο. «Η διαφήμιση αυτή μπορεί να θεωρηθεί εξαιρετικά σπάταλη. Από την άλλη βέβαια, αυτή είναι η δουλειά του τμήματος επικοινωνίας και όχι ο καθαρισμός της θάλασσας και των παραλιών», δήλωσε η Σάρα Χοφστέτερ, στέλεχος διαφημιστικής εταιρείας. «Νομίζω ότι κάνουν πολύ καλή δουλειά, αφού περιλαμβάνουν ειδήσεις που δεν καλύπτονται από τα μέσα και είναι χρήσιμες για τους καταναλωτές και την κοινή γνώμη».
Εκπρόσωπος της BP δήλωσε ότι η συγκεκριμένη τακτική είναι ένα επιπλέον επικοινωνιακό εργαλείο, σε συνδυασμό με τα παραδοσιακά μέσα. «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι διαφορετικά από την άποψη ότι απευθύνονται σε ελαφρώς διαφορετικά κοινά και είναι περισσότερο άμεσα».
Πάντως, σε ότι αφορά την απήχηση της BP στη διαδικτυακή σφαίρα, θα έλεγε κανείς ότι δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη, αφού το προφίλ της στο Facebook έχει 25.000 «φίλους», και ακολουθείται από 14.800 χρήστες στο Twitter.
πηγή:www.kathimerini.gr με πληροφορίες AdWeek
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου