Το πρόγραμμα δράσεων για το Κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης παρουσίασε χτες η «Πρωτοβουλία» στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου στην Τούμπα. Σε μια κατάμεστη από κόσμο αίθουσα, την παρουσίαση έκανε ο συγκοινωνιολόγος, Πέτρος Κρητικός, ενώ προλόγισε ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, συγκοινωνιολόγος, Γιώργος Δημαρέλος. Στην εκδήλωση έδωσαν το παρών ο γραμματέας του ΠΑΣΟΚ, Μιχάλης Καρχιμάκης, ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, ο ευρωβουλευτής, Κρίτων Αρσένης και ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΠΑΣΟΚ, Θωμάς Ρομπόπουλος.
«Πρόκειται για πρόγραμμα εφαρμογής και όχι για προεκλογικό φυλλάδιο. Επιλέξαμε λύσεις που μπορεί να προκαλέσουν, να συζητηθούν, αλλά είναι ο μόνος τρόπος να λύσουμε βασικά κυκλοφοριακά προβλήματα και να δώσουμε ανάσα ζωής στην πόλη», σημείωσε ο υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης .
Τον τόνο της ενότητας και της αισιοδοξίας για την έκβαση του εκλογικού αποτελέσματος,στην εκδήλωση που είχε κεντρικό σύνθημα «Στηρίζουμε Γιάννη Μπουτάρη και αλλάζουμε σελίδα στη Θεσσαλονίκη», υπογράμμισε ο Μιχάλης Καρχιμάκης.
«Στην Θεσσαλονίκη δεν έγιναν βασικά πράγματα γιατί απλά δεν ήθελε ο δήμαρχος να γίνουν. Αυτό από τη νέα χρονιά αλλάζει. Ο Γιάννης Μπουτάρης έχει και την διάθεση και το σχέδιο να προχωρήσει τις τομές που έχει ανάγκη ο τόπος», δήλωσε ο Σπύρος Βούγιας, ενώ ο Κρίτων Αρσένης συμπλήρωσε: «Χάσαμε την αρχιτεκτονική της πόλης, δεν έχουμε πάρκα, δεν ζούμε το περιαστικό δάσος, αλλά η Θεσσαλονίκη παραμένει γοητευτική και το πρόγραμμα που παρουσίασε η ομάδα της «Πρωτοβουλίας» μπορεί να την κάνει ακόμα πιο όμορφη».
Οι θέσεις για το κυκλοφοριακό
Το όραμα της «Πρωτοβουλίας» για την μετακίνηση συνοψίζεται στο: οι αστικοί δρόμοι δεν εξυπηρετούν μετακινήσεις μόνο με Ι.Χ., αλλά και με άλλα μέσα. Μέσο Μεταφοράς είναι το αστικό λεωφορείο, τα πόδια μας, το ποδήλατο, το μπαστούνι του ηλικιωμένου, το λευκό μπαστούνι του τυφλού και το παιδικό καρότσι. Επίσης, ο αστικός χώρος γενικά δεν προορίζεται μόνο για μετακινήσεις, αλλά και για άλλες δραστηριότητες, όπως κοινωνική συνεύρεση, παιδικό παιχνίδι, αγορές και διασκέδαση.
Οι στόχοι με ορίζοντα 5ετίας, είναι:
α) αύξηση της ταχύτητας των αστικών λεωφορείων στα 20 χλμ/ώρα
β) μηδενικά ατυχήματα με πεζούς και ευάλωτους χρήστες
γ) μηδενική κατάληψη δημόσιου χώρου από σταθμευμένα οχήματα
Η θέση για τα μεγάλα έργα
Μετρό
Το Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης χρειάζεται έναν βασικό κορμό μετρό, που θα συνδέσει τους Δήμους από την Καλαμαριά και τη Χαριλάου μέχρι τη Σταυρούπολη και το Ελευθέριο-Κορδελιό.
Τα 9,6 km είναι βέβαιο ότι δεν φτάνουν. Είναι μια καλή αρχή. Ο βασικός κορμός του μετρό πρέπει να επεκταθεί στα 32,5 km και να συνδέσει όλους τους Δήμους.
Τραμ – Υποθαλάσσια αρτηρία – Ζεύξη του Θερμαϊκού
Το τραμ είναι οικολογικό, άνετο, γρήγορο και ασφαλές. Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από τραμ μήκους περίπου 30 χλμ( δύο γραμμές), που θα καλύπτει τη διαδρομή από το ΙΚΕΑ ανατολικά στους Λαχανόκηπους δυτικά, όπου προτείνεται η μετεγκατάσταση της ΔΕΘ.
Παράλληλα, μπορούν να μελετηθούν και να εφαρμοστούν μεγάλης κλίμακας πεζοδρομήσεις στο κέντρο της πόλης, που θα συμβάλλουν στην οικονομική ζωντάνια του, αλλά και στην πολεοδομική και αισθητική αναβάθμισή του.
Προτείνεται η άμεση χρηματοδότηση του τραμ από τους πόρους για την κατασκευή της «μικρής» υποθαλάσσιας αρτηρίας και η έναρξη των εργασιών κατασκευής του από τα εκτός κέντρου τμήματα.
Η «Πρωτοβουλία» είναι σύμφωνη με τη ζεύξη του Θερμαϊκού, με την προϋπόθεση ότι αυτή θα λειτουργήσει ως «κλείσιμο» της εσωτερικής περιφερειακής οδού, χωρίς επεμβάσεις στον ήδη διαμορφωμένο αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης.
Αστική θαλάσσια συγκοινωνία
Δημιουργία θαλάσσιας συγκοινωνίας που θα συνδέει με ταχύ και ασφαλή τρόπο τους Δήμους του Θερμαϊκού και την Καλαμαριά με το κέντρο και τις βιομηχανικές ζώνες δυτικά (Λαχαναγορά, Καλοχώρι). Διερεύνηση της δυνατότητας δημιουργίας εταιρίας λαϊκής βάσης που θα αναλάβει όχι μόνο την θαλάσσια αστική συγκοινωνία, αλλά και την σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Χαλκιδική, ΒΙΠΕ, Κατερίνη και τα νησιά του Αιγαίου, στο πρότυπο άλλων ναυτιλιακών εταιριών λαϊκής βάσης.
Η πόλη έχει ανάγκη από τις παραπάνω υποδομές. Διεκδικούμε τα «μεγάλα» έργα της πόλης, για τα οποία ο Δήμος πρέπει να έχει λόγο, αλλά δεν τα χρησιμοποιούμε ως «μεγάλα άλλοθι» όπως έκανε η απερχόμενη Δημοτική Αρχή. Επειδή τα έργα υλοποιούνται με αργούς ρυθμούς και λόγω δυσκολιών χρηματοδότησης, η πόλη πρέπει και μπορεί να ανασάνει με μέτρα χαμηλού κόστους και άμεσης εφαρμογής, όπως τα παρακάτω:
Δημόσια μέσα συγκοινωνίας (ΟΑΣΘ):
επέκταση λεωφορειοδρόμων
δημιουργία γραμμής ΟΑΣΘ με ονομασία «Μετρό» για εξοικείωση των επιβατών
διεκδίκηση αύξησης επιχορήγησης για ΟΑΣΘ για αγορά νέων λεωφορείων, με συμμετοχή στο μετοχικό κεφαλαίο του ΟΑΣΘ της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Κίνηση πεζών (βιώσιμη πόλη):
προστασία των πεζοδρομίων από την παράνομη στάθμευση, απομάκρυνση παράνομων εμποδίων και χρήσεων
ορθή λειτουργία πεζοδρόμων με εφαρμογή κανονισμού λειτουργίας, αυστηρή επιτήρηση και πρόστιμα
πεζοδρομήσεις οδών (αρχικά πιλοτική)
αυστηρότερη επιτήρηση σε κρίσιμα σημεία (ράμπες, διαβάσεις πεζών, χώροι ανάπτυξης τραπεζοκαθισμάτων)
πύκνωση διαβάσεων πεζών και αναβάθμιση της ασφάλειάς τους
διαδραστικός χάρτης μελανών σημείων
δημιουργία γραφείου πεζών
διαμόρφωση εισόδων σχολικών κτηρίων
Ποδήλατα:
άμεση επένδυση σε ανακατασκευή ποδηλατοδρόμων με μόνιμο χαρακτήρα.
Διαχείριση κυκλοφορίας:
βελτίωση κίνησης απορριμματοφόρων
φορτοεκφόρτωση με αυστηρό πρόγραμμα υπό τον έλεγχο του δήμου
Στάθμευση:
επέκταση μέτρου ελεγχόμενης στάθμευσης και κάρτας κατοίκου
αξιοποίηση δημοτικών οικοπέδων και εγκαταλελειμμένων χώρων
ένταξη στο ΕΣΠΑ συστημάτων για αποδοτικότερο έλεγχο στάθμευσης
στο Δήμο, η κατασκευή υπόγειων parking
Άλλα:
δημιουργία κέντρου εξυπηρέτησης μετακινουμένων
καθιέρωση μέρας χωρίς αυτοκίνητο σε εβδομαδιαία βάση
κυκλοφοριακό μοντέλο για εξέταση επιπτώσεων και σκοπιμότητας παρεμβάσεων
παζάρι ογκωδών αντικειμένων, στο οποίο θα λειτουργεί και το αντίστοιχο τμήμα αποκομιδής του δήμου
θέσπιση κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων, πλατειών και δημόσιων χώρων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου