Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

Πιο προσεκτικοί για την online φήμη τους οι νέοι

Η αναζήτηση εργασίας από τους νεότερους επιβάλλει μάλλον καλύτερη διαχείριση της διαδικτυακής τους φήμης. Αντίθετα, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δείχνουν πιο χαλαροί…



Ένας απόφοιτος πανεπιστημίου διδάσκει γηραιότερους ανθρώπους για το πώς μπορούν να είναι ασφαλείς στο Διαδίκτυο. Η εικόνα αυτή δεν απέχει πολύ από το να γίνει πραγματικότητα στο μέλλον.



Κι΄ αυτό διότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Pew Internet & American Life Project, οι νέοι άνθρωποι εξελίσσονται ταχύτατα σε «γκουρού» της διαχείρισης φήμης στο Διαδίκτυο, ιδίως όταν πρόκειται για ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.



Η έρευνα έδειξε ότι οι νεότεροι είναι πολύ πιο πιθανό να έχουν περιορισμένες πληροφορίες στο online προφίλ τους ενώ την ίδια στιγμή δείχνουν δυσπιστία σε υπηρεσίες που προσφέρει το Facebook, το LinkedIn και του MySpace. H 21χρονη Μarlene MacManus, απόφοιτος σε πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης, αποτελεί μια τέτοια περίπτωση. Αναζητώντας μια θέση στον εργασιακό «στίβο» η Μarlene «ξεσκόνισε» το προφίλ της στο Facebook βγάζοντας φωτογραφίες στις οποίες φαίνεται να πίνει μπύρες ή να συμμετέχει σε άλλες κολεγιακές απερισκεψίες. Παράλληλα, έκλεισε και το account της στο Twitter.



«Πρέπει να έχω ένα δημόσιο προφίλ που δεν βλάπτει την εικόνα μου», είπε χαρακτηριστικά. H δήλωση της Μarlen έρχεται να επιβεβαιώσει ευρήματα της Pew και άλλων ερευνών όπου η «κατηγορούμενη» γενιά για δημοσιοποίηση πολλών δεδομένων φαίνεται να είναι η πρώτη διδάξασα για την προστασία της ιδιωτικότητας.



Οι χρήστες σε sites κοινωνικής δικτύωσης από την ηλικία των 18 έως 29 εμφάνιζαν την μεγαλύτερη πιθανότητα να αλλάξουν τις ρυθμίσεις ασφαλείας στο προφίλ τους σχετικά με το ποιες πληροφορίες μοιράζονται με τους υπόλοιπους. Ειδικότερα, έτσι έπραττε το 71% αυτών των ηλικιών συγκριτικά με το 55% των χρηστών από 50 έως 64.



Περίπου οι μισοί από τους νεαρούς (18-29) είχαν διαγράψει σχόλια που άλλοι είχαν κάνει στο προφίλ τους σε σχέση με το 29% των χρηστών ηλικίας 30 έως 49 και 26% από 50 έως 64 έτη. Ιδιαίτερα εντυπωσιακό ήταν το 28% των νεαρών που απάντησαν «ποτέ» στην ερώτηση αν εμπιστεύονται τα social media.



Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η πολιτική των εταιρειών σχετικά με το online προφίλ των εργαζομένων έχει αλλάξει, γεγονός που κάνει τα νέα παιδιά να προσέχουν για το πώς διαχειρίζονται την εικόνα τους

πηγή:kathimerini

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου