Παρασκευή, 11 Ιουνίου 2010

Λεωφορειολωρίδες... κατ' όνομα

Κατά περίπου 50% μειωμένες είναι οι ταχύτητες των αστικών, σε σχέση με τις προβλεπόμενες, εντός των λεωφορειολωρίδων. Η Θεσσαλονίκη έχει τέσσερις, αλλά μόνο στα... χαρτιά. Η δημιουργία λωρίδων αποκλειστικής κυκλοφορίας των αστικών έχει χάσει το νόημά της, αφού τις περισσότερες ώρες της ημέρας τα λεωφορεία κυκλοφορούν μαζί με τα ταξί αλλά και ΙΧ.



«Αν θέλουμε να προσφέρουμε στους πολίτες γρήγορη και αξιόπιστη αστική συγκοινωνία, πρέπει να απελευθερώσουμε τις λεωφορειολωρίδες από τα ταξί, από τα ΙΧ, αλλά και τις φορτοεκφορτώσεις», είπε στον «Α» ο αντιπρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Αντώνης Γκότσικας.



Οπως επισημαίνει ο κ. Γκότσικας, υπάρχουν δρόμοι με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας που καταλήγουν να λειτουργούν με μόλις μία.





«Στις λεωφορειολωρίδες στις οποίες γίνονται παραβιάσεις ή χρησιμοποιούνται από άλλα οχήματα, η μεταφορική ικανότητα μειώνεται κατά 30% και η μέση ταχύτητα κίνησης των λεωφορείων είναι μόλις 6 - 7 χιλ. την ώρα», σημειώνει ο συγκοινωνιολόγος Πέτρος Κρητικός και προσθέτει: «Αντιθέτως, όταν οι λωρίδες αποκλειστικής κυκλοφορίας των αστικών χρησιμοποιούνται μόνο από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε και υψηλή μεταφορική ικανότητα έχουν και τα αστικά εμφανίζουν μεγάλες πληρότητες και οι ταχύτητές τους είναι υψηλές. Ετσι, μέτρηση σε πρωινή ώρα αιχμής στη λεωφορειολωρίδα της Β. Ολγας έδειξε ότι ο αριθμός των μετακινούμενων επιβατών ήταν περίπου 4.000 ανά ώρα, η μέση πληρότητα των λεωφορείων άγγιξε το 98% και η μέση ταχύτητα κίνησης ήταν 12 - 14 χιλιόμετρα», υπογραμμίζει ο κ. Κρητικός.



Σύμφωνα με μελέτη του μηχανικού οχημάτων - περιβαλλοντολόγου Θανάση Σκορδά, η μέση ταχύτητα κίνησης των λεωφορείων, σε ώρα αιχμής, μειώθηκε κατά 50,8%, δηλαδή από 12,4 σε 6,1 χιλιόμετρα την ώρα, μετά από την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες, ενώ ο συνολικός μέσος χρόνος διαδρομής των γραμμών που εισέρχονται σε λεωφορειολωρίδες αυξήθηκε κατά 16,1%.





Ελλιπής αστυνόμευση



Την κατάσταση δυσχεραίνει η ελλιπής αστυνόμευση. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις δέκα φωτογραφικές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί κατά μήκος των λεωφορειολωρίδων για την καταγραφή των παραβάσεων λειτουργούν μόνον οι πέντε!



Εξάλλου, το θέμα της βελτίωσης της αστυνόμευσης στις λεωφορειολωρίδες της Θεσσαλονίκης, αλλά και μέτρα που αφορούν στην ασφάλεια των πολιτών μέσα στα λεωφορεία, θα βρεθούν στο επίκεντρο σύσκεψης που θα γίνει σήμερα υπό τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Σπύρο Βούγια, στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης, παρουσία της διοίκησης του ΟΑΣΘ.



Σύμφωνα με αξιωματικούς της ΕΛΑΣ, θα εξεταστεί κατά πόσο μπορούν να συνδράμουν στην αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων οι ομάδες ΔΙΑΣ (δίκυκλη αστυνόμευση).

πηγή:aggelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου