Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

Οι Tweeters με τη μεγαλύτερη επιρροή

Πάνω από 5.000.000 «φίλους» έχει στο Tweeter ο ηθοποιός Άστον Κούτσερ, ενώ ο τραγουδιστής Τζων Μάγερ είχε 3,7 εκατομμύρια όταν έκλεισε το λογαριασμό του- ωστόσο, οι αριθμοί από μόνοι τους δεν εγγυώνται μεγάλη επιρροή στο Twitter.
Ερευνητές του πανεπιστημίου Northwestern ανακοίνωσαν ότι χάρη σε μία νέα τεχνολογία είναι σε θέση να διακρίνουν ανάμεσα στα δεκάδες εκατομμύρια tweets κάθε ημέρας ποια έχουν την μεγαλύτερη απήχηση- και κατ'επέκτασιν ποιοι χρήστες είναι αυτοί με την μεγαλύτερη επιρροή.
«Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι απλά επειδή έχεις πολλούς να σε 'ακολουθούν', έχεις και μεγάλη επιρροή, αλλά αυτό δεν ισχύει» είπε ο καθηγητής Αλόκ Τσουντάρι, επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρολόγων μηχανικών και επιστημών υπολογιστών του πανεπιστημίου.
Ο διάσημος σταρ των σπορ ΛεΜπρόν Τζέημς, για παράδειγμα, μπορεί να επηρεάζει πολλούς όταν κάνει tweets σχετικά με το μπάσκετ, αλλά δεν χαίρει τόσο μεγάλης προσοχής όταν εκθέτει την άποψή του σχετικά με την εκλογή μελών του Ανωτάτου Δικαστηρίου, κατά τον Τσουντάρι.
«Η κεντρική ιδέα ήταν να βρούμε τρόπο να διακρίνουμε τα σημαντικά tweets και ποιοι είναι αυτοί που πραγματικά επηρεάζουν άλλους σε πραγματικό χρόνο» εξήγησε ο καθηγητής.
Αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων, στοιχείων από δίκτυα και απαντήσεων σε πραγματικό χρόνο, ο Τσουντάρι και ο Ραμαναθάν Ναραγιανάν, απόφοιτος του πανεπιστημίου, ανέπτυξαν μία ιστοσελίδα (www.pulseofthetweeters.com) που ειδικεύεται στον εντοπισμό αυτών με τη μεγαλύτερη επιρροή.
Αν και το Twitter, το οποίο περιορίζει τις δημοσιεύσεις των χρηστών του σε 140 χαρακτήρες, είναι μόλις τεσσάρων χρονών, έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές, γνωρίζοντας επιτυχία ανάλογη του Facebook και του LinkedIn, με 145 εκατομμύρια χρήστες και μέσο όρο 90 εκατομμυρίων Tweets την ημέρα.
«Ποια είναι τα Tweets που θα διαβάζατε; Ποια είναι τα tweets που διαβάζονται από ειδικούς στα media, σε κάθε θέμα, από πολιτική και νομοθεσία μέχρι φαγητό και μόδα; Αυτές είναι οι πληροφορίες που παρέχουμε» είπε σχετικά ο Ναραγιανάν.
Επίσης, η ιστοσελίδα διακρίνει εάν τα tweets είναι θετικού, αρνητικού ή ουδέτερου χαρακτήρα και «φιλτράρει» το spam.
«Πολλοί είναι αυτοί που νομίζουν ότι επειδή κάνεις πολλά tweets έχεις και μεγάλη επιρροή ή είσαι σημαντικός. Αλλά υπάρχουν και πολλά tweets που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε άχρηστα. Η τεχνολογία μας τα απομακρύνει» είπε ο Τσουντάρι.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία μπορεί να επισημάνει τάσεις, καθώς και άτομα που λειτουργούν ως διαμορφωτές γνώμης.
«Η λογική μας είναι ότι διαμορφωτές άποψης είναι αυτοί που αλλάζουν με δυναμικό τρόπο τις απόψεις άλλων ατόμων είτε σε εξειδικευμένα θέματα, είτε σε θέματα 'της στιγμής'. Επομένως, είμαστε σε θέση να διακρίνουμε σε πραγματικό χρόνο πώς ασκείται επιρροή σε ανθρώπους σε ένα σημαντικό θέμα» κατέληξε ο Τσουντάρι.
πηγή:www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου