Το θέμα της «επόμενης μέρας» μιας κρίσης, μιας καταστροφής ή μιας σημαντικής στιγμής πραγματεύεται η έκθεση κατασκευών και εγκαταστάσεων "Aftermath" του Γιώργου Ευσταθουλίδη και του Κορνήλιου Γραμμένου.
Στην εγκατάσταση του Γιώργου Ευσταθουλίδη «Recitation», ένα καμένο σιτοχώραφο αναπτύσσεται στο χώρο και καταλήγει στη πηγή του φωτός, τον ήλιο. Ο καλλιτέχνης αποδίδει το θέμα της αρχής του κόσμου χρησιμοποιώντας μια πλαστική γλώσσα που διακρίνεται για τις καθαρές γλυπτικές αξίες, την αυστηρή τεκτονική οργάνωση στο χώρο, την αποδόμηση και ανασύσταση της οικείας στον θεατή φόρμας του σιταριού, την έμφαση στο πρωταρχικό, ουσιαστικό και αιώνιο.
Βαθειά εσωτερικός και ειρωνικός είναι ο Κορνήλιος Γραμμένος στις δύο εγκαταστάσεις του «3 Illuminati arrange a group of 13 Totem-Poles» και «12 Σπουδές για έναν Θωρακισμό».Απλοποιώντας τη φόρμα της μάσκας, καταφέρνει την αποδέσμευση από παραδοσιακούς τύπους, την επίτευξη μορφικής κομψότητας, την αποπνευμάτωση του συνόλου και την έμφαση στο ουσιαστικό. Στην εγκατάσταση «3 Illuminati arrange a group of 13 Totem-Poles», τρεις «πεφωτισμένοι» καθοδηγούν και επιβάλλονται σε μια ομάδα 13 τοτέμ τοποθετημένων απέναντί τους σε ελλειπτική οργάνωση ενώ στις «12 Σπουδές για έναν Θωρακισμό» η μάσκα γίνεται το αρχετυπικό σύμβολο προστασίας. Με τη χρήση συμβολικών τύπων, την άρνηση κάθε συμβατικής μορφολογικής αρχής αλλά και με μια ελεύθερη και θεατρική πραγμάτευση ο Κορνήλιος Γραμμένος δημιουργεί έργα που υπαινίσσονται την κριτική του διάθεση απέναντι στον αντιφατικό χαρακτήρα της σύγχρονης πραγματικότητας, χωρίς να κραυγάζουν, και κάνει ένα σχόλιο για την εκμηδένιση της ατομικότητας, την επιβολή προτύπων ζωής, την μαζικοποίηση και την αλλοτρίωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου