Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2010

Διχάζει το μεγάλο στοίχημα της online συνδρομής των Τimes

Δύο μήνες μετά την απόφαση του Ρούπερτ Μέρντοχ να εγείρει «συνδρομητικό τείχος» για τις διαδικτυακές εκδόσεις των Times και Sunday Times, αφαιρώντας ταυτόχρονα το περιεχόμενο τους από τις μηχανές αναζήτησης, τα βρετανικά, και όχι μόνο, μέσα ενημέρωσης παρακολουθούν την εξέλιξη της θαρραλέας και ριζοσπαστικής κίνησης. Υπάρχουν πολλοί που θέλουν το εγχείρημα να πετύχει και αυτή να είναι η λύση που θα συμβάλλει στην έξοδο των εφημερίδων από τη δύσκολη εποχή που διανύουν. Κάποιοι άλλοι ωστόσο, μεταξύ των οποίων διαφημιστές, διαφημιζόμενοι και αναλυτές βλέπουν την κίνηση από την ακριβώς αντίθετη σκοπιά.
Αντιμέτωποι με την κυριολεκτική κατάρρευση της επισκεψιμότητας της διαδικτυακής έκδοσης των Times, κάποιοι από τους διαφημιστές εγκατέλειψαν το site. Ο Ρόμπ Λίναμ, στέλεχος της διαφημιστικής εταιρείας MEC, με πελάτες που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τον τραπεζικό όμιλο Lloyds, την εταιρεία τηλεφωνίας Orange δήλωσε «απλά δεν διαφημιζόμαστε πια εκεί. Αν δεν υπάρχει επισκεψιμότητα δεν υπάρχει λόγος διαφήμισης». Σύμφωνα με πηγές του Λίναμ, η κυκλοφορία του times.co.uk έχει μειωθεί κατά 90% από την ημέρα επιβολής του συνδρομητικού μοντέλου. «Αυτή ήταν και η πρόβλεψη που μας έδιναν πριν τη συνδρομή, αλλά αυτό δεν μας ενδιαφέρει».
Η Άντριαν Ντρούρι, αναλύτρια στην Ovum με πολλές μελέτες στο ενεργητικό της σχετικά με τα συνδρομητικά μοντέλα στο Ίντερνετ, επεσήμανε ότι σε επίπεδο αξίας του ονόματος των Times, η κίνηση εξαλείφει αυτόματα την ιστοσελίδα ως επιλογή ενημέρωσης για τους χρήστες. «Είναι κάτι που πολύ δύσκολα θα ανακτήσουν», σημείωσε. Ταυτόχρονα, εκφράζεται μια διάχυτη δυσαρέσκεια για τη νέα όψη της ιστοσελίδας. «Το πιο απογοητευτικό στοιχείο είναι ότι δεν φαίνεται να υπάρχει καμία στρατηγική για τη δημιουργία μοναδικού, ελκυστικού περιεχομένου που θα διαφοροποιούσε την online έκδοση», σημειώνει από τη μεριά του ο Πολ Μπράντσο, ειδικός στη δημοσιογραφία των νέων μέσων. «Νομίζω ότι είναι μια κλασική αντίδραση, που προδίδει την επιθυμία για προστασία της έντυπης έκδοσης αντί για την εφαρμογή ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου γύρων από το online περιεχόμενο».
Όταν οι συνδρομές ξεκίνησαν να ισχύουν στις 2 Ιουλίου, με χρέωση 1 λίρας την ημέρα ή 2 λίρες για μία εβδομάδα, πολλοί υποψιάστηκαν ότι η στρατηγική ήταν σχεδιασμένη για την προστασία της κυκλοφορίας της έντυπης έκδοσης από τις ενδεχόμενες απώλειες των καταναλωτών που επέλεγαν να διαβάσουν τη δωρεάν έκδοσης της εφημερίδας στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία πωλήσεων πάντως κάτι τέτοιο δε φαίνεται προς το παρόν να πετυχαίνει. Οι Times διατηρούν το μερίδιο αγοράς τους στο 32,7%. Η News International διατηρεί άκρα μυστικότητα με τα στοιχεία που αφορούν τη διαδικτυακή συνδρομή. Μάλιστα, θεωρείται ότι μόνο τέσσερις άνθρωποι σε ολόκληρο τον όμιλο γνωρίζουν τα νούμερα. «Θα μπορούσαν να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις και να καθησυχάσουν τους διαφημιζόμενους δίνοντας στη δημοσιότητα αυτά τα νούμερα», επεσήμανε ο Τζον Ρέινολντς, του Media Week.
Συνδρομητικό μοντέλο αναμένεται να εφαρμοστεί και την ιστοσελίδα της εφημερίδας News of the World. Αναλυτές εκτιμούν ότι πρόκειται για μια κίνηση που θέλει να ενισχύσει την πρόθεση της News International και ένδειξη προς την αγορά ότι το συνδρομητικό μοντέλο έχει αποδώσει, ενώ ενδέχεται να ακολουθήσει και η Sun.
Κάποιοι εκτιμούν ότι η εταιρεία βρίσκεται στην αναζήτηση μιας βιώσιμης στρατηγικής. «Δεν έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι αριθμών», αναφέρει ο Γκρεγκ Χάντφιλντ, πρώην επικεφαλής ψηφιακής ανάπτυξης στην Telegraph Media Group. «Οι Times και οι Sunday Times έχουν μια σχεδόν μοναδική ευκαιρία να χτίσουν μια ένας-προς-ένα επικοινωνία με κάποιον του οποίου ξέρουν το όνομα, το email και τον αριθμό πιστωτικής κάρτας». Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο Μπράντσο, που πιστεύει ότι «η στρατηγική έχει να κάνει περισσότερο με τη συγκέντρωση πληροφοριών για τους καταναλωτές παρά με την πώληση περιεχομένου».
πηγή:www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Ιndependent

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου